Galeria JEDNEGO OBRAZU w Książnicy Pomorskiej w Szczecinie, można obejrzeć prace Natalii Szynal

W Galerii JEDNEGO OBRAZU w Książnicy Pomorskiej w Szczecinie, działającej pod patronatem Związku Polskich Artystów Plastyków Okręg Szczeciński, przez najbliższe dwa miesiące można obejrzeć prace
Natalii Szynal.
 
Serdecznie zapraszamy!
 
NATALIA SZYNAL
Studiowała na Wydziale Malarstwa i Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Dyplom „Pejzaż Niepraktyczny” w pracowni malarstwa u prof. Aleksandra Dymitrowicza w 2019 roku.
W swojej twórczości stosuje własne techniki malarskie. Zatrudniona w Miejsko-Gminnym Ośrodku Kultury w Kaliszu Pomorskim na stanowisku dyrektora. Członek Związku Polskich Artystów Plastyków / Okręg Szczeciński oraz „Stowarzyszenia Stacja Kultura” w Bornem Sulinowie.
 
WYSTAWY INDYWIDUALNE:
 
2018 – Centrum Kultury – „Pejzaż zapamiętany” – Drawsko Pomorskie
2019 – Galeria Pragaleria – „Pejzaż niepraktyczny” – Warszawa
2018 – Pałac Siemczyno – „Pejzaże” – Siemczyno
2025 – Festiwal Pojezierza Wolnych Myśli – Galeria Omega „Pejzaż nieodwrócony” – Ińsko
 
UDZIAŁ W WYSTAWACH ZBIOROWYCH:
 
2018 – Plener międzynarodowy – wystawa poplenerowa – Kozie Góry
2019 – Galeria „Art Gallery” – wystawa pokonkursowa – „Postawy 6” – Wrocław
2020 – Plener międzynarodowy – wystawa poplenerowa – Szczecinek
2022 – Urząd Marszałkowski, „Wystawa inaugurująca powstanie GALERII M” – Szczecin
2025 – Pałac Siemczyno – Międzynarodowy Przegląd Sztuki „Od Gór Po Morze” – Siemczyno
INNE DZIAŁANIA ZWIĄZANE ZE SZTUKĄ:
2019 – wywiad – gazeta Arteon, autor: Marcin Krajewski
2019 – 2025 udział w wystawach, przeglądach oraz plenerach polskich i międzynarodowych
 
INFORMACJE O PREZENTOWANYM OBRAZIE
 
Tytuł: „Pejzaż nieodwrócony”
Technika: technika własna
Wymiary: 140 × 140 cm
Rok powstania: 2025
 
Opis pracy: „Pejzaż nieodwrócony”
 
„Pejzaż nieodwrócony” to kontynuacja cyklu malarskiego badającego relacje między krajobrazem zewnętrznym a wewnętrznym. Inspiracją była refleksja nad nieodwracalnością emocji i zmian – krajobraz staje się tu nośnikiem napięcia, ciszy i niepokoju jednocześnie. Nie interesuje mnie krajobraz jako widok, lecz jako przestrzeń psychiczna – osobista, ulotna, zanurzona w pamięci. Kluczowe są dla mnie kolor, światło i głębia, budowane w technice warstwowania. Dominująca czerwień to kolor przejścia – pomiędzy zachodem a zmierzchem, pomiędzy tym, co jeszcze trwa, a tym, co już się kończy.
 
Obraz powstawał wczesną wiosną, na pomoście nad jeziorem przy mojej pracowni. Przymrozki wpłynęły na proces malowania – zamarzanie i rozmrażanie farby stworzyło niepowtarzalną fakturę. Praca nawiązuje do wcześniejszego cyklu „Pejzaż niepraktyczny”, stworzonego w ramach dyplomu na ASP we Wrocławiu. Oba cykle prac łączy pytanie o krajobraz jako zapis wewnętrznych stanów, których nie da się już odwrócić
 
kurator Galerii Jednego Obrazu
w Książnicy Pomorskiej
Grażyna Gawęda
 
 
 
 
Przewijanie do góry